21/3-09

idag har jag verkligen vårkänslor, jag gick till tvättstugan vid sju i morse, och jag kunde gå utan jacka och jag frös inte, det är riktigt mys ute, solen värmde i ansiktet och mina skor lät så fint mot asfalten. idag har jag hunnit både tvätta och städa och plugga lite. och jag har gjort klart alla hemuppgifter till skolan! sedan så har jag hunnit handla mat också och jag kom hem lagomt till hockeyn. just nu så är det periodspaus och färjestad leder med ett mål, jag var ensam aik-åare i vardagsrummet och fick skämmas lite när de andra stod och skrek och var glada som få. men det gör inget jag är redan så glad, är full med vårkänslor. idag när jag var ute med hunden och han plaskade i en vattenpöl så kände jag verkligen att det var vår, nu blir det att fixa undan vinterjackorna och fram med vårjackorna! riktigt mys, jag har redan börjat rensa kläderna ! och imorgon så blir det ju dans också, sen efter det så ska jag direkt hem och börja städa i ordning lite och fixa inför kvällens måltid. jag har varit och handlat mat idag inför morgondagen och imorgon blir det att jag ska laga ihop den. jag gav min mamma i födelsedags present att hon ska få 2 måltider lagade, fullt med diskning och städning! och båda var trerättersmiddagar. så det jag bjuder på imorgon här hemma åt mamma och min styvpappa är:

Förätt : Parmaskinka och honungsmelon 
Varmrätt : Ungstekt Kycklingfilé
Efterrätt: ''angels foodcake''
Tilltugg : Matbröd med soltorkade tomater och basilika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0