23/3-09

Gårdagens måltid blev riktigt bra faktist, bilder på maträtterna kommer nog dyka upp inom kort , min usb-sladd är borta så ni får vänta på dom. jag blev nöjd med hela middagen förutom efterrätten.
det började med att klockan 2 på dagen så tog jag på mig mitt mycket söta rutiga förkläde och dukade i ordning och la knivarna och gafflarna på rad. en för varje del av måltiden. eller iaf för förrätten och varmrätten, antipasti och primi . till efterrätten, dolci så var det sked som gällde. och ja nu ska jag ta det från början, klockan 2 så började jag duka i ordning och sen ställde jag mig och bakade bröd, det tog 2 timmar att göra det, men det var det värt, för inne i köket när det var klart så provsmakade jag lite och det smakade mumma! Det innehåller soltorkade tomater, färsk basilika och parmesanost.
sen klockan 5 så ställde jag mig åter i köket , då för att börja med förrätten, en mycket enkel, men god förätt, parmaskinka med melon, jag lindade parmaskinkan runt melonen och la upp dem på fat. jag hade även ett fat med melontärningar och ett med parmaskinka, och detta var då bara förätten , till varmrätt så gjorde jag ungstekt kyckling med rödlök och fikon, och till detta serverades couscous. ( detta fick jag högsta betyg på! ) det tjuvsmakade jag på och det smakade hur gott som helst , jag blev riktigt nöjd. sen kom det till efterrätten angels food cake , detta är dock en kaka som ser så fin ut på bild, men blir helt misslyckad om man är nybörjare. och efter 3½ diskmaskin och 2½ soppåsar så var jag äntligen klar, vid ungefär 9 på kvällen!

Kommentarer
Postat av: nnnnnnnnnnnn

du kommer på kören på torsdag va??+!

2009-03-23 @ 19:25:59
URL: http://ninablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0